مبانی اینترنت

پروژه درس استاد نیکتا دیهیم

مبانی اینترنت

پروژه درس استاد نیکتا دیهیم

اینترنت چیست ؟

در این مقاله سعی می شود به زبانی بسیار ساده به تاریخچه به وجود آمدن اینترنت و بعضی از کاربردهای آن به صورت کلی بپردازیم.

اینترنت نام شبکه ای است که در آن میلیونها کامپیوتر از سراسر جهان به هم متصل شده اند. این کامپیوترها یا برای شرکت های بزرگ می باشند که تنها برنامه نویسان قادربه ارتباط با آنها هستند یا اینکه از جمله کامپیوترهایی هستند که در خانه مورد استفاده قرار می گیرند.
از اینترنت برای ارتباط و تبادل اطلاعات در فرم های مختلف استفاده می شود.با استفاده از Email می توانید نامه ها و انواع مختلف فایل ها را به کاربر دیگری بفرستید. در Froum ها افراد مختلف در مورد موضوع یا موضوعات خاصی بحث می کنند.با استفاده از Chat میتوان همانند تلفن نوشتاری با افراد دیگر ارتباط بر قرار کرد .

علاوه بر این در این شبکه میتوانید به خرید کتاب یا پیدا کردن کار نیز مبادرت ورزید. در طی سفر خود در دنیای وب ممکن است با چیزهایی مفید یا غیر مفید برخورد کنید. شروع کار اینترنت چگونه بود؟

در اواخر دهه شصت و در جریان جنگ سرد ، دولت ایالات متحده تصمیم گرفت که راهی را ابداع کند که از طریق آن در هنگام حملات اتمی ، خطوط ارتباطی باز باشند. در گذشته برای انجام این کار یک مرکز کنترل وجود داشت که وظیفه انتقال پیام ها را بر عهده داشت . اگر یکی از این مراکز مورد بمباران قرار می گرفت تمامی شبکه ها از کار می افتاد. در نتیجه اداره تحقیقات روی پروژه های پیشرفته (ARPA) تصمیم به ایجاد یک شبکه کامپیوتری بدون مرکز کنترل گرفت و در اوایل دهه نود شبکه ARPA تبدیل به اینترنت شد.

ISP چیست؟

ISP  شرکتی است که از طریق آن به اینترنت، Email و سایر خدمات دست پیدا می کنید. کامپیوتر مرکزی که در ISP قرار دارد Server نامیده می شود. این کامپیوتر بزرگ برای سایر کامپیوترها اطلاعات تهیه می کند.
شما کامپیوتری را در خانه یا محل کار در اختیار دارید و این کامپیوتر با مودم به فراهم کننده خدمات اینترنت یا ISP متصل می شود. در ضمن مودم وسیله ای است که از طریق آن به اینترنت متصل می شوید.
میلیونها عدد کامپیوتر به ISP متصل هستند و این کامپیوترها یا مربوط به شرکت های تجاری هستند یا مربوط به افراد شخصی می شوند. در این جا باید این مسئله را ذکر کرد که اینترنت هیچ گونه مرکز کنترلی ندارد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.